späť

Čas sú peniaze - ako ho šetriť?

Ak používate internetové bankovníctvo a nakupujete on-line, ušetríte celkom dosť času. Rovnako tak vám pomôže aj správne plánovanie úloh a ich delegovanie na iných ľudí v prípade, že nie je nevyhnutné, aby ste sa im venovali práve vy. Pozrite sa na náš zoznam tipov, ako šetriť čas. Pretože aj čas sú peniaze.


Delegujte úlohy a požiadajte o pomoc
Pre ušetrenie času v práci je najlepšie úlohy delegovať hneď na začiatku. O pomoc by ste teda nemali žiadať až vo chvíli, keď vidíte, že nestíhate. Tým, že sa budete snažiť všetko zvládnuť sami, rozhodne čas neušetríte. Skúste sa v práci zaoberať len vecami, pri ktorých je vaša prítomnosť nevyhnutná. Úlohy, ktoré môžete prenechať kolegom či podriadeným, im delegujte.


Naučte sa hovoriť NIE

Určite to poznáte z vlastnej skúsenosti - niekto vás požiada o láskavosť, ale vy už vo chvíli, keď súhlasíte, viete, že na danú záležitosť nemáte veľa času. Lenže je vám hlúpe odmietnuť. Často nakoniec nadávate sami sebe, že ste sa do niečoho podobného pustili a danú úlohu koľkokrát ani nestihnete splniť tak, ako by ste si predstavovali. Naučte sa hovoriť NIE! Nie je na tom nič zlé. Ušetríte si nielen čas, ale aj nervy.


Zabudnite na multitasking
Niekedy to samozrejme nejde inak a musíte pracovať na niekoľkých úlohách naraz. Avšak výskum na Londýnskej univerzite prišiel s poznatkom, že multitasking vás nielen spomaľuje, ale dokonca dočasne znižuje vaše mentálne schopnosti. Ak teda počas práce napríklad priebežne kontrolujete e-maily alebo správy na Facebooku, s veľkou pravdepodobnosťou svoju pracovnú úlohu zvládnete nielen pomalšie, ale aj menej kvalitne. Skúste sa vždy koncentrovať len na to, na čom práve pracujete!


Neodkladajte nepríjemnosti
V práci by ste nemali odkladať nepríjemné veci na neskôr. Naopak by ste ich mali začať riešiť ako prvé. Kým ste čerství, budete ťažšie zadanie riešiť s väčším elánom a práca vám pôjde rýchlejšie od ruky. Ľahšie a príjemnejšie úlohy sa vám potom s čistou hlavou podarí riešiť o to rýchlejšie.


Skúste pracovať 90 minút v kuse a potom si dajte pauzu
Možno na vás tento recept nebude fungovať, ale niektorí americkí manažeri si ho nemôžu vynachváliť. Pravidelné striedanie aktivity s prestávkami vraj výrazne zvyšuje produktivitu práce. Skúste teda pracovať hodinu a pol na maximum a s maximálnou koncentráciou. Potom si dajte pár minút prestávku a doprajte si malé občerstvenie, čaj, kávu alebo sa bežte nadýchať čerstvého vzduchu, než sa na ďalších 90 minút pustíte do intenzívnej práce.
 

Kategórie:

Aktuality, Produkty

Tagy:

peniaze, čas